fredag 4 februari 2011

Saker man kan störa sig på en fredag

Jag är lite trött på att så ofta behöva hamna i diskussion om att ha "lågstatusjobb". Det verkar som att alla tror att bara för jag har valt ett plugga så ser jag ner på alla andra. Det är helt plötsligt fel att utbilda sig. Kan man inte förstå att det finns de som pluggar för att de faktiskt är intresserade? Jag är glad att jag har pluggat: jag får förhoppningsvis jobba med nåt jag faktiskt tycker är roligt, och jag har haft roligt under tiden jag har pluggat. Varför ska man ifrågasätta mig medan jag inte får ifrågasätta dem?

Varför får man inte säga att det ofta (obs inte alltid) blir så att de som inte pluggar vidare och flyttar från stan skaffar barn tidigare? Det är ju så. Och när blev det nåt skämsigt att skaffa barn?

Varför måste alla gå för långt med jämstäldhetsfrågor? Jag förväntar mig inget annat än samma möjligheter som nån annan som har samma kvalifikationer. Men jag måste inte diskuera det hela tiden! Jag tycker det är nedvärderande att tro att det krävs hjälpmedel.

Orkar inte med människor med ett enormt bekräftelsebehov. Snart säger jag nåt elakt.

Om jag är på dåligt humör? Jaa. Tror det beror på att jag måste göra några grejer i helgen där de här sakerna kommer komma upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar