måndag 6 juni 2011

Måndag

Alice mår bättre nu, inga fler kramper och hon är pigg och busig. Hon försökte till och med få igång föräldrarnas hund när jag och syrran var ute på promenad idag :) Ett (halvt ofrivilligt) dopp i Stångån hann hon också med! Bra det för det är nästan olidligt varmt idag.

Jag var tydligen en av få som ens tänkte tanken att gå till jobbet idag :) Men idag var en bra dag, känner mig riktigt stressad över en presentation jag ska hålla på torsdag men hade "lektion" i grunderna/bakgrunden till det jag ska hålla på med de närmsta fem åren. Och jag känner mig så pepp då, för gud vad det är intressant! Jag vet, jag är nördig, men jag vill bara gå hem och läsa alla spännande publikationer jag blir tipsad om och läsa mer om intressanta frågeställningar inom området. Synd bara att det är så j***a krångligt att det tar lite tid att hänga med på allt. Men det var nog ändå vad jag behövde för att få motivation till att göra den här presentationen. Känns jobbigt att stå och prata inför de som redan kan en massa inom området om någonting som man tycker är knepigt.

Nu ska jag ta tag i den där presentationen ett tag innan D kommer hem och vi ska fixa mat. Har varit bortskämd med så himla god mat den senaste tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar