torsdag 13 maj 2010

Fundering och förväntan

Jahaja sola eller inte sola det är frågan. Men klockan är mycket så är nog tveksamt. Ska kolla tv-tablån tror jag. Väldigt intressant jag vet, men ibland är de små frågorna de allra svåraste.

Trodde jag skulle få helledigt idag, men se nej handledaren är flitig. Och nu har jag en massa att göra. Jag som inte har nån tid. Det får väl bli lite imorgon och resten på söndag antar jag. För göras måste det ju. Ska vara helt klart och LÄMNAS IN på fredag. Hjälp! En forskare som jag hade mailat till var kanske intresserad av att ta sig an mig, hur mycket intresserad vet jag inte. Men ska iaf skicka ett CV och också skriva varför jag vill till just honom och vad jag vill göra. Jag avskyr att försöka motivera varför man är så mycket bättre än alla andra eller varför just en arbetsgivare är så himla bra. Och vad jag vill göra? Så bra koll har jag inte på honom. Tycker området är intressant. Det betyder alltså att jag måste läsa på om hans forskning. När har jag tid med det? Suck, blir också söndags-göra tror jag. Fast trots alla klagomål är det ju roligt att nån kanske är lite intresserad. Inte alla säger nej direkt.

Imorgon blir det Bandit-kryssning med systrarna! :) Wohoo ska bli jättekul! Ska bara packa... Ojojoj så svårt när jag aldrig vet vad jag känner för att ha på mig. Packar nog det mesta imorgon, då kanske jag vet mer. Eller också är det för jag inte har nån lust just nu. Kanske.

Jag har fikat med faster idag, mycket trevligt. Tiden går så fort bara. Hoppas jag hinner se henne nåt mer innan jag flyttar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar