måndag 19 april 2010

Epilepsi

Alice fick ett epilespi-anfall på eftermiddagen. Jäkla epilepsi! Tycker så synd om henne. Hoppades ju att hon inte skulle få fler nu när hon fick mer medicin. Dessutom så gav jag henne den dosen av stesolid som hon ska ha och hon slappnade av. Tog ut henne för att hon skulle få kissa och hon får ett till anfall. Ger henne resten av stesoliden (dubbel dos!) och inget händer, det bara fortsätter. Höll på i flera minuter. Och inget kan jag göra! Det var den sista stesoliden jag hade. Ringde till veterinären jag har gått till, så imorn ska jag ringa till en veterinär här i närheten och hoppas jag får komma dit. De hade självklart hunnit stänga för dagen när jag försökte ringa. Nu håller jag tummarna för att hon inte får några fler anfall förrän jag har varit där. Hoppas att de i alla fall kan skriva ut mer stesolid åt mig. Förmodligen får jag ta om alla blodprov igen, och betala de där 2500:- eller vad det nu kostade. Men men man har ju inte direkt något val! Hoppas bara att veterinären här i närheten som jag har varit hos en gång innan kan göra sånt här så jag slipper resa allt för långt.

Kanske blev det för mycket i helgen. Tycker inte att vi har gjort något speciellt som borde stressat henne, men hon har betett sig lite märkligt så jag funderade på om hon kanske ska löpa snart. Veterinären sa att löp kan utlösa anfall, så imorn är det jag som ringer till veterinärens fråge-tid och kollar om de har pratat med mitt försäkringsbolag om sterilisering än. Var ju väldigt många veckor sen och jag har inte hört nåt.

Hoppas kvällen blir lugn utan fler anfall nu. Jag har precis mailat in en del av mitt arbete till handledaren och hoppas att den är okej. Vet ju att det alltid är en massa kommentarer men hoppas det är småsaker som är lätta att fixa. Tror jag ska plugga lite till, sen blir det stickning framför tv:n resten av kvällen. Hade tänkt springa en längre sväng med Alice men det är ju bara att glömma nu. Dessutom är jag rädd att hon ska få ett till anfall så vet inte om jag vågar ge mig ut själv heller.

Först av allt: rasta Alice på gräsmattan precis utanför. Om jag får med henne, hon blir trött av medicinen.



Haha en gammal bild på henne, men hon ser ungefär lika trött ut nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar